Synpunkter, klagomål och beröm
Alla personer har rätt att framföra synpunkter, anmäla klagomål eller ge beröm avseende omsorgsinsatser eller hälso- och sjukvårdens insatser i Varbergs kommun. Synpunkter, klagomål och beröm är en del av socialförvaltningens systematiska kvalitetsarbete och viktigt för att säkerställa en god kvalitet.
Du som uppgiftslämnaren kan välja att vara anonym men då kan du inte få någon återkoppling på ditt ärende.
Såhär lämnar du en synpunkt, klagomål eller beröm gällande social omsorg/socialtjänst eller kommunal hälso- och sjukvård i Varbergs kommun:
- I direkt kontakt med verksamheten, tex enhetschef, undersköterska, sjuksköterska eller handläggare
- Via e-tjänst
på varberg.se Klicka på fliken Kontakt längst upp och sedan Här kan du ställa en fråga eller lämna synpunkter
och sedan Till kontaktformuläret (grön ruta)
- Via Varberg direkts reception, telefon eller per post
- Patientnämnden
- Gäller synpunkter kring hälso- och sjukvård
- Inspektionen för vård och omsorg
(IVO)
Senast ändrad: